Nemrég jelent meg egy post a The Sartorialist oldalán, amely a Glamour magazin egy fotójáról ad hírt.

A képen egy telt karcsú hölgy modell látható, és az hivatott reklámozni, hogy a molettebb hölgyeknek is egész bátran kellene viselkedniük. A blog írója megjegyzi azt is, hogy gyakran szeretne lefényképezni idősebb vagy molettebb hölgyeket (street style-oldal), de ők nem engedik, mert félnek, hogy a netes közösség megaláza őket.

Én teljes mértékben meg tudom érteni ezeket a nőket, mert szerintem kevés olyan ember van, akit ne szóltak volna meg akár a megjelenése, akár a személyisége miatt. Sokan azonban most abban reménykednek, hogy ez a válság miatt változni fog: úgy gondolják, hogy a divatházak átállnak arra, hogy nagyobb közösségnek tervezenek (értsd: nagyobb méretekben is elérhetőek lesznek a ruhadarabok, és gyakoribbak lesznek a teltkarcsú modellek), hogy ezzel pótolják a csökkenő bevételt. 

Más kutatások arról számolnak be, hogy válságos időszakokban mind a médiában, mind pedig az átlag emberek között elfogadottabbá, sőt népszerűbbé válnak a molett szépségek. Érthető módon sokan reménykednek abban, hogy ez a változás állandó. Én viszont (jó, vagy inkább rossz szokás szerint) pesszimista vagyok. Szerintem ez a változás csak ideiglenes és amint rendeződnek a viszonyok minden visszaáll a régi kerékvágásba.

Ti mit gondoltok ezekről (a molett és idősebb modellekről ill. a változásról és annak tartósságáról)?

 

Szerző: Sellith  2009.09.02. 11:12 2 komment

Címkék: mit gondoltok?

A bejegyzés trackback címe:

https://thoth.blog.hu/api/trackback/id/tr551354967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lemilien 2009.09.02. 21:56:23

Szia!
Először is: szerintem állítsd külön ablakba a képeket, mert a kommentemet írthatom teljesen előlről... :)

Szóval:
az ötlet jó, a kivitelezés pocsék.
Ugyebár, valamit vonzóvá akarunk tenni. Akkor válasszunk hozzá való beállítást. Szép egy kerek idomokkal rendelkező nő. Ez igaz. De az nem szép, ami a képen van. A hasára gondolok... tudom, először nézzek magamra (megfulladni nem fogok a vízben, az egyszer tuti...).
Viszont biztosan be lehetne engem is úgy állítani, hogy jól nézzek ki egy fotón.

Ezen kívül inkább kapnék lencsevégre egy sportos, izmoktól telt nőt, mint valakit, aki kicsit kevesebbet sportol a kelleténél. Ha már egy ideált akarunk közvetíteni, nem lehetne az egészséges? Elvileg ez a modell értelme. Egyszerűen a modell modell marad, akár kövér, akár nem. Egy sportoló emberen még a fölösleg is máshogy oszlik el, ami adott esetben lehet szép.
Persze vannak, akik inkább ehhez (home.tiscali.nl/~bagyva40/mc4.jpg) vonzódnak, de szerintem ez (to55er.files.wordpress.com/2009/07/huge20fat20woman.jpg) jobban néz ki és ez a legjobb...img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/04_02/normalDM2204_228x451.jpg
Ahogy nézem a képet, egy szállal sem vékonyabb nálam. Nem modell-szabvány, de jól néz ki. És sportos, nem?
Sem Kate Moss, sem az előbbi hölgy nem annyira egészséges...
Nos, nekem ez

Sellith 2009.09.03. 09:39:47

@Lemilien: félig-meddig egyetértek veled.
Azonban szerintem lényeges az is, hogy még az 3. belinkelt hölgyhöz hasonlóak is kevesen futkosnak az utcán. És nem feltétlenül azért, mert nem sportolnak, hanem mert egy 2. szülés után már nem néz ki úgy az ember teste, mint előtte (néhány ritka kivétel azért akad, meg persze olyanok is akiken a sebész kése segít). A kép nekem se tetszik, de talán csak azért mert már annyira hozzá szoktam a tökéletes testekhez meg beállításokhoz, hogy ezt már nem tudom értékelni.
A témával kapcsolatban az is felmerülhet, hogy a magazinnak mi volt a célja a képpel. Nyilván az, hogy növelje az eladásait, és ez a statisztikák alapján be is jött neki. Viszont az ebből (általam) levont következtetés szerintem ijesztő: hány százezer nő élhet úgy, hogy nem elégedett a testével és görcsösen kapaszkodik minden olyan dologba, ami valami támogatást nyújt (én is ilyen vagyok), és hatalmas gond lehet az emberekkel, ha ezt a támogatást egy női magazintól kapja meg. (Ezen azt akarom érteni, hogy hányszor mehet úgy végig utcán, hogy megszólják, vagy hányszor láthat olyan képet neten, ami őt elbizonytalanítja).
süti beállítások módosítása